Kommunikasjonsplattformer å satse på og influenser promotering

Kommunikasjonsplattformer å satse på og influenser promotering

Som jeg har nevnt tidligere er Too Good To Go en velkjent merkevare, og kan triumfere med 1,3 millioner norske brukere hittil. Men! De har fortsatt en vei å gå når det kommer til eksponering og ekspandering, og kan absolutt bygge merkevare-kjennskapen sin. Så hvordan skal de gjøre dette?

Bildekilde: https://www.spiredigital.no/artikler/bli-synlig-i-sosiale-medier/

Målgruppe og kommunikasjonsplattform
Jeg ville anbefalt Too Good To Go å rette markedsføringen sin mot et ungt publikum, f.eks. aldersgruppen 18-35 år. Denne aldersgruppen er mye på mobilen, er veldig teknologiske og godt vant til apper. De er de hyppigste brukerne av matbestillings-apper som Foodora og Wolt, og vil nok derfor enkelt også benytte seg av Too Good To Go. Dessuten bor denne aldersgruppen gjerne sentralt og i byer, og er urbane og farter mye rundt. Da er det lett å hive meg seg en forundringspose på farten! Unge og studenter har det også gjerne litt trangere økonomisk, så jeg kan se for meg at mye mat til en billig penge appellerer ekstra mye til disse.

For å nå ut til de unge, er man nødt til å være der de unge er. Og hvor er det? Sosiale medier! Da snakker vi spesielt Instagram, Snapchat, Youtube og Tiktok. Her bør Too Good To go markedsføre konseptet sitt via ads, målrettet mot ønsket publikum. Dessuten bør de jobbe med å utvide populariteten på sine egne sosiale medier, slik at de kan promotere seg selv på egne kanaler.

Bør de ta i bruk influenser-marketing?
Så var det dette med Influenser-marketing. Jeg er positiv til at Too Good To Go skal benytte seg av influensere til promotering, men tenker det er veldig viktig at de tenker nøye over hvem de jobber med. De bør samarbeide med influensere som har et godt rykte, som ikke er kontroversielle, og gjerne litt «nisje-influensere» f.eks. de som har mat-tema. Influenseren jeg tenker hadde passet perfekt er «Fattig student», eller Karen Elene Thorsen. Hun legger ut mye om mat, og oppfordrer blant annet følgerne sine til å bruke opp restene og kommer meg forslag på forskjellige restemiddager. Hun har generelt mye fokus på å kaste minst mulig mat og hvordan man kan bruke opp all maten sin, og deler dermed de samme verdiene som Too Good To Go om en grønnere hverdag.

Bildekilde: https://www.rema.no/laermer/slik-kaster-du-mindre-mat-6-tips-fra-fattig-student/

Kilder:
https://toogoodtogo.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *