AMNESTY JOBBINTERVJUCASE

AMNESTY JOBBINTERVJUCASE

Hvem er Amnesty og hva gjør de?
Amnesty jobber for frihet, rettferdighet og likeverd for alle mennesker. De baserer seg på ideen om at du kan gjøre en forskjell uansett hvem du er og hvor du kommer fra. For når vi er så mange som står sammen kan vi endre verden. Amnesty består av folk fra hele verden som brenner for å gjøre verden litt mer rettferdig.

Hvilke digitale kanaler tar de i bruk?
Amnesty benytter seg av plattformene Instagram, Facebook og nylig Tiktok for å spre viktige historier og informasjon om frihet, likeverd og rettigheter for alle mennesker (amnesty.no). De bruker disse digitale kanalene for å spre bevissthet og engasjere mennesker om ulike temaer. For eksempel nå i juni måned, også kaldt Pride Month, kommer Amnesty til å være aktive på sosiale media med å poste ulike historier og info om lgbtq community. På nettsiden til Amnesty står det: «Amnesty bruker sosiale medier for å oppnå vårt overordnede strategiske mål: Økt gjennomslag fordi flere tar menneskerettighetsbrudd personlig og blir med i Amnesty International.» Målet deres er å skape bevissthet rundt ulike saker, de har forskjellige auksjoner og underskriftskampanjer som de er flinke til å markedsføre på sine sosiale plattformer.

Bilde hentet fra: https://amnesty.no/logo-og-grafisk-profil/logo

Kundereisen
Kundereisen til Amnesty starter med historiefortelling. De er veldig dyktige på hvordan de forteller historien til diverse mennesker, og hvordan de klarer å skape interesse hos mottaker. Amnesty får ikke statlig støtte, og er derfornødt til å benytte seg av digitale plattformer for å nå ut til nye og gamle medlemmer som ønsker å støtte organisasjonen. Formidlingsevnen deres er derfor viktig for å få de donasjonene som skal til og for å skape videre engasjement og informasjon om arbeidet de gjør. Amnesty har lagt opp for at at man kan støtte organisasjonen i både stor og liten grad for å tiltrekke den støtten de kan få.

Synlighet og analyse av trafikk
For at Amnesty skal se om markedsføringen gir resultater er det viktig at de ser på og analyserer dataen de får inn. Om de tar i bruk google analytics til nettsiden kan de finne ut hvilke markedsføringstiltak som fungerer og hva som ikke fungerer så bra. Det er viktig for Amnesty som er en veldedig organisasjon at de får sikret fremtidige donasjoner, det er her google analytics kan være til hjelp. Da vil de få god innsikt i hvordan de ulike markedsføringskampanjene fungerer, hvilken målgruppe de når ut til, og mye tall og statistikk på alt fra klikk til kjøp.

Kilder: https://amnesty.no/om-amnesty

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *